- Inom casinospel finns det en mängd olika matematiskt baserade system som framställs som ett säkert sätt att slå casinot.
- Detta gäller särskilt för spelet, online roulette. Vissa system kan tillämpas under en mycket specifik uppsättning omständigheter, men de flesta kan inte användas över en längre period.
- När det görs, misslyckas roulette-systemet och spelaren förlorar vanligtvis spelet.
- Det finns dock en metod för att attackera roulette som kan användas under en längre tid, när det görs korrekt, kan spelaren få en positiv utgång. Det systemet är Kesselgucken roulette-systemet.
Kesselgucken är ett tyskt ord som närmast översätts till det svenska ordet observationer. Det är lämpligt för att det som spelaren (Spela European Roulette)gör är att observera påverkande faktorer för var bollen kommer att landa samt använda fysikens lagar för att förutsäga var det kommer att vara. Vanligtvis inom ett sektorområde av oktanter, (1/8 av en pajliknande del av hjulet). Detta tillvägagångssätt var banbrytande av Ed Thorp när han och nobelpristagaren Claude Shannon utvecklade världens första bärbara dator, som var utformad för att förutsäga var roulettebollen skulle landa.
Roulettefysik har många faktorer som ingår i de klassiska mekaniska beräkningarna. Några av dessa faktorer inkluderar:
- Release point
- Bollens inledande hastighet
- Gravitation
- Hjulets inledande hastighet
- Studsskoefficient - hur många gånger bollen skulle studsa innan den landar i en ficka
Genom att använda ett datorprogram som stod för alla dessa faktorer behövde Thorp och Shannon bara mata in bollens initialhastighet efter ett varv och datorn skulle ta hand om resten. Serierna av ekvationer som användes krävde en dator för att hinna med beräkningarna innan croupiern skulle ropa "inga fler satsningar". Det är värt att notera att när de två MIT-professorerna gjorde detta var det tillåtet att använda datorer på casinon. Vi är inte så lyckliga längre. De två tjänade stora mängder pengar med hjälp av roulette fysikdatorn, och deras framgång ledde i slutändan till förbud mot datorer på live casino.
När casinon framgångsrikt förbjöd användning av datorer, var spelaren tvungen att komma på sätt att attackera hjulet utan hjälp från någon enhet. Resultatet var Kesselgucken-metoden. Metoden var inte lika exakt som systemet som använde datorn men det var ändå tillräckligt bra för att få en sund fördel över huset.
baccarat and blackjack
Med hjälp av datorn kunde man förutspå ett intervall på fem nummer eller 1/8 av hjulet var bollen skulle landa. Om en spelare satsade $1 dollar på fem olika nummer, med 100% noggrannhet, skulle du tjäna en häpnadsväckande summa på $33 per snurr. Och siffrorna blir bara större när insatsbeloppet ökar. Vinstnivåerna är inte så höga när du använder inte använder en dator men är fortfarande mycket bra. I stället för 5 nummer ökar en spelare antalet dollarinsatser till $15, och vid en utbetalning på 36:1 är en nettovinst på $20 per snurr möjlig vid 100% träff-frekvens. En vinst kan göras med en träff-frekvens så låg som 35%, så detta är ett mycket kraftfullt system när det körs ordentligt. Låt oss gå igenom ett par saker du behöver för att köra systemet.
STEG 1: RELEASE POINT
Varje roulette croupier har en signatur. En croupier-signatur är ett par fysiska komponenter för hur croupiern släpper bollen in i hjulet. Den första delen av croupier-signaturen är där dealern släpper bollen på banan på ytterkanten. En croupier släpper vanligtvis bollen från samma position för varje snurr. Startpositionen är mycket viktig.
STEG 2: BOLLENS INLEDANDE HASTIGHET
Nästa sak att tänka på är den inledande hastigheten med vilken bollen släpps på banan. När Thorp och Shannon utvecklade sin roulette fysikdator skulle spelaren klicka på en knapp en gång för att mäta startpunkten och en andra gång när bollen gjorde ett fullständigt varv. Den ursprungliga vinkelhastigheten användes sedan för att gå igenom alla beräkningar för att förutsäga landningspunkten. Utan en dator observerar spelaren croupiern i några timmar innan han spela roulette mot givaren och använder ett stoppur för att ta tiden på ett varv. Tiderna beräknas sedan för att få en genomsnittlig tid för sträckan. Cirka 100 snurr bör räcka för ett genomsnitt. Avståndet för ett varv är ungefär 2 πr, där π = 3,14 och r är hjulets radie. Använd sedan den enkla ekvationen:
Hastighet = 2πr / tid
Vad spelaren kommer att hitta efter 100 försök och 100 beräkningar är att hastigheten är mycket konsekvent för varje enskild croupier.
STEP 3: GRAVITATION
Genom att veta var bollen släpps och vilken initialhastigheten är kan spelaren bestämma var bollen kommer in i det område på hjulet där nummerluckorna finns. Bollen skiljer sig från det yttre spåret med samma hastighet varje gång. Sedan tar tyngdkraften över och bollen glider nerför det vinklade spåret tills det träffar in i området med de numrerade luckorna.
STEP 4: HJULETS INLEDANDE HASTIGHET
Att bestämma var bollen kommer in i nummerområdet redovisar bollaspekten i roulette-spelet. Den andra halvan är själva roulettehjulet. Hjulet förblir i rörelse (under nästan noll friktion) och snurrar motsatt riktning mot hur kulan snurras. Hjulets hastighet, liksom bollen, är ganska konsekvent mellan dealers. Det ska mätas över samma 100 snurr som dealerns inledande hastighetsmätningar. Och precis som hastighetsberäkningarna bör medelvärdet tas och tillämpas.
STEP 5: STUDSKOEFFICIENT
Den sista komponenten är studskoefficienten. Detta refererar till hur många utrymmen bollen färdas förbi innan den vilar. Det är den del av beräkningen som har mest variation. Att bestämma studskoefficienten är mer av en teknisk konst än hård beräkning. Som tidigare beror det starkt på croupierns signaturer och kräver flera observationer, mätningar och medelvärden.
SAMMANFATTNING
Att använda fysik för att slå ett roulettehjul är möjligt, men som vi ser här är det mycket komplext. Det tar mycket förberedelser och arbete. Det första misstaget som de flesta spelare gör som testar den här metoden är att de hoppar direkt till att göra mätningar på ett casino och ofta blir frustrerade och ger upp. Spelaren måste göra en investering i spelet så att han kan träna roulette. Genom att utarbeta metodiken hemma under kontrollerade förhållanden kan de förbättra metodiken där hemma och sedan ta tillvägagångssättet till den verkliga världen, under verkliga förhållanden.
Roulettefysik metoden är ett utmanande sätt att attackera spelet roulette. När exakta beräkningar används (de som kräver datorer) kan du förutsäga var bollen kommer att landa inom cirka fem utrymmen. Detta är en överväldigande fördel. Uppskattningsmetoden är mycket mindre exakt och spelaren behöver utöka intervallet av siffror från 5 till 15. Och träff-förhållandet blir mindre än för en datorstödd strategi. Slutsatsen är att det kan göras men kräver mycket övning för att vara kompetent i denna metod. Innan den här metoden utförs med riktiga pengar kan spelaren delta i simuleringar för att se till att de har förmågan att utföra den fysikbaserade metoden. Det är svårt, och som allt som är lönsamt krävs det mycket ansträngning, men det är väl värt det.